Ако се бърза с въвеждането на религия, ще има сътресения

18 Май, 2025 13:00 1 404 128

  • обучение-
  • религия-
  • училище

Все още са много живи спомените и от Възродителни процес. Една от силните страни на прехода е, че не позволихме да се стигне до етнически конфликт като този Босна – Херцоговина, на какъвто бяхме на ръба през 80-те години

Ако се бърза с въвеждането на религия, ще има сътресения - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Хубавото би било за въвеждането на предмета "Добродетели и религия, че ще има един стандарт – една учебна програма и учениците във всички училища ще го изучават и целенасочено ще им се обърне внимание на тези човешки ценности и добродетели. Аз познавам много директори и учители и не познавам директор и учител, който да не се опитва да развива точно тази ценностна система у децата, каза директорът на столичното 32. СУИЧЕ "Св. Климент Охридски" Нели Костова в интервю пред БНР.

Тя и Деян Колев, председател на Центъра за междуетнически диалог "Амалипе", коментираха в предаването "Неделя 150" въвеждането на предмет, свързан с изучаването на добродетели и религия като задължителен в училищата.

Тя посочи, че за съжаление децата имат лошия пример на обществото като цяло – начин на комуникация и хората които управлява държавата не е по-най добрия начин:

"Да се обърне внимание на добрите примери, защото децата са добри. Всеки родители се стреми да дава най-доброто на своето дете и аз работя с прекрасни деца и мотивирани родители. Но понякога децата споделят, че родителите не говорят достатъчно с тях. А когато попитах дете, чиито родители са разделени, с кого живееш? То ми отговори – "с къщата"! Ние в училище се опитваме да компенсираме тази липса, но не всеки път се справяме."

И допълни, че темата с добродетелите е засегната още в първи клас в предметите родинознание, "аз и семейството ми", "моето място в обществото".

Деян Колев посочи, че "Амалипе" работи с над 250 училища от цялата страна:

"Позицията ни е, че преди да се пристъпи към такъв предмет, първо да се направи по-сериозно пилотиране в една немалка група от 150 -200 училища. Това пилотиране да обхване и т. нар. смесени райони с ромски и турски деца, и да се види какъв ще бъде ефектът там. Тогава да се пристъпва към по-масово въвеждане на предмета. Да почертая, че дълги години бях учител по философия, включително етика и беше удоволствие да преподавам, да организирам с младежите в професионалната гимназия, дискусии, да обсъждаме теми. И съм убеден, че ако се върви към "добродетели и етика" трябва да бъде организиран под формата на дискусии, да има теми за толерантността и различните ценности при различните вероизповедания и етноси. Убеден съм, че не трябва предметът да бъде правен като вероучение, защото не сме първата половина на XX век. Трябва да се набляга на граждански ценности, да запознава с религията, но в културно-исторически аспект."

Нели Костова и Деян Колев коментираха и подготовката на учители и преподаватели.

"Ще бъдат избираеми и ще формират групи по добродетели и религии. Ние не сме готови и колегите казаха, че не биха рискували да водят такова обучение, защото още не е ясна учебната програма. Понякога за религии могат да навредят, ако тълкуват религиозната тематика. Но всички начални учители биха могли да се обучат през определени курсове и да преподават от 1 до 4 клас, защото и в момента го правят. Ако предметът е само религия, трябва да има специалисти, ние нямаме готовността да преподаваме религия", обясни директорът на 32. СУИЧЕ в София.

И Колев допълни, че проучване сред директорите показва, че "има голяма вероятност да възникнат проблеми – в етнически смесените училища да започне едно нездравословно съревнование, да направим група по православие, а ние група ислям":

"Все още са много живи спомените и от Възродителни процес. Една от силните страни на прехода е, че не позволихме да се стигне до етнически конфликт като този Босна – Херцоговина, на какъвто бяхме на ръба през 80-те години. Не бива да подклаждаме етническо напрежение в смесените райони. Затова смятам, че "добродетели и етика" е добро."

А Нели Костова напомни, че за да се интегрира определен предмет би трябвало да се направят сериозни проучвания и да бъдат попитани родителите. Смятам, че те трябва да имат решаващата дума.

Колев предупреди, да не се бърза с въвеждането на предмета още следващата година.

"Ако се бърза, ще има сътресения. Три пъти мери, един път режи! Рано е отсега да почнем да режем и да искаме да се преподава предметът от началото на учебната година", каза той.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 26 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мормон

    16 21 Отговор
    Коя религия? Аз искам да съм мормон многоженец. Къде ще се проповядва?

    Коментиран от #9, #11, #50, #57, #124

  • 2 Ако се бърза

    39 10 Отговор
    С въвеждането на еврото ще има сътресения

    Коментиран от #32

  • 3 Град Козлодуй

    14 2 Отговор
    Религия добродетелност но вече Доброто е все по малко
  • 4 Когато

    8 6 Отговор
    Не знаеш кой си
    Другите ти казват това
    Защото си никой
    И пътуваш за никъде
    Затова погледни се и виж
    Ти си този , който иска сърцето ти
  • 5 Атеист

    14 15 Отговор
    А който не вярва кво правиме

    Коментиран от #6, #10, #19, #126

  • 6 Отец инжинер Петка

    5 9 Отговор

    До коментар #5 от "Атеист":

    ще му пишат двойка за да травмират малки деца
  • 7 Отец инжинер Петка

    26 13 Отговор
    Най лесно се манипулират малките деца, приемат всичко за истина. Да оставят децата на мира, като пораснат да станат съзнателни и независими сами да избират в какво да вярват.
  • 8 Ивелин Михайлов

    21 5 Отговор
    Ще има сътресения в джендър пропагандата! 🔥
  • 9 Исторически парк

    14 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мормон":

    В сащ айде махай се
  • 10 Програмист

    8 7 Отговор

    До коментар #5 от "Атеист":

    Обирате си крушите и терминал 2 айде и по бързо

    Коментиран от #13, #16, #20, #24, #77

  • 11 Отец Гагарин

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "Мормон":

    Може да учиш за мурмон многоженец щом си в 1 до 4 клас, ще преподава млада мурмонка по монокини..
  • 12 Така ли?

    20 6 Отговор
    "Ако се бърза с въвеждането на религия, ще има сътресения"

    А за половете що нямаше сътресения? Родител 1, Родител 2.....Там как го решиха този проблем? Щото си е проблем.🤔
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Джеки Чан

    12 3 Отговор
    Сътресенията са единствено за НПО Тата,финансирани от неолибералите на Харис,емигрирали в Европа.
  • 15 Тънки сметки-дебело въже!

    19 14 Отговор
    Не трябва да се вкарва религията в училище! Религията ще раздели обществото ни.
    Средновековието ли е бъдещето на децата ни?
    Трябва да живеем заедно, по общи правила - без да търсим различията. Според писаните и неписаните закони на човешкото общество.

    Защо доброто се присвоява от църквата?
    Заблудите на религиозното съзнание ли ще накарат хората да търсят истината за света, който някой моделира за лична употреба?
    Невежеството цел ли е? Страхът от Бога ли ще ръководи бъдещето? И страхът от кой точно Бог ще бъде най-мотивиращ?
    Задължителното вкарване на религията в училище е грешка, която ще ни струва много скъпо!

    Коментиран от #81

  • 16 Смешник

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Програмист":

    Айде къш, къш
  • 17 Чоко

    21 7 Отговор
    Учете задължително и задълбочето физика и математика. Религията: кой каквато иска и ако го иска. Паразити на тази земя не са необходими.
  • 18 Синоптичката

    12 3 Отговор
    Жълтопаветниците платиха на ,,правосъдие за всички" да инициира протестче.С мегафонче.Десетина избиратели на Кирчо.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Защо

    8 12 Отговор
    Какво лошо има в това да се изучава будизмът
    Той е най-миролюбивата религия
    Всички други са мракобесни
    Който не ми вярва нека да прочете историята на християнството до наши дни а и на исляма

    Коментиран от #37, #39

  • 22 Възрастта на учениците също е фактор

    14 5 Отговор
    С какво право министерството на просветата плюс съветници ще диктуват кое е (вечно,непроменливо!!) добро или зло, за добродетелите. С религията е още по-сложно и неприемливо, деца(до 14 г.) да бъдат индоктринизирани от държавата с религии? Второ за това си има родители и попове, т.е. това е "частен случай". По-добре би било религиите да бъдат интегрирани например в предмета история. Лично мнение.
  • 23 Попитах

    7 3 Отговор
    Една възрастна жена
    Според нея в рая дали има турци
    Тя ми отговори
    Ами те си имат ъъъъ ... Не знам
  • 24 Смешки

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Програмист":

    Аре обирай си крушите и къш по бързичко
  • 25 Дори

    8 5 Отговор
    Добродетели Не е нужно да се изучава
    Добродетели трябва да внушават с цялото си поведение всички учители и преподаватели директори и тези които са свързани с обучението И възпитанието на децата
  • 26 Kaлпазанин

    9 4 Отговор
    Както върви ,талмудата ще стане задължителна .това е модерно сега да ни учи че сме гои и евреите са наши господари
  • 27 Укр@инската посланичка

    4 3 Отговор
    Ами въведете изучаване на ,,ергена,, и няма да има сътресения
  • 28 Абсолютно

    18 5 Отговор
    Религията в църквите, в училище се учи Етика
  • 29 21 век сме

    13 5 Отговор
    А и да ни забравяме колко реакционна роля е имала църквата на моменти ... Стига глупости,
    няма нужда да объркваме децата
  • 30 Тома

    9 5 Отговор
    Учебника по религия е написан от доктор Бойко Борисов.Започва с Туу туу

    Коментиран от #68

  • 31 Павел пенев

    5 3 Отговор
    Да въведем религията в училищата, да сменим Конституцията и да обявим България за джамахирия, където най усърдно ще се изучава исляма.
  • 32 Бай Ставри

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ако се бърза":

    Дано тогава народа се събуди и да вземе дебелите тояги
  • 33 ВЕРдфд

    4 1 Отговор
    Миролюбиви са всички, ама ако тези покрай теб и те гледат у една точка цял живот и не правят нещо, ще умрем гладни. Имах съученичка вглъбена в богоучението. 90% от времето гледа през теб и си мисли за възвишени неща.
  • 34 Мдаа

    7 3 Отговор
    Нормално и разбираемо е съпротивлението в обществото срещу  недомислието на патриарха.Вярата и спасението не се насаждат чрез принуда, нито са адресирани до всички.
    Мат.7:6-"Не давайте осветено нещо на псетата, нито хвърляйте бисерите си пред свинете, да не би да ги стъпчат с краката си, и се обърнат та ви разкъсат" и още
    Марк 4:11-" На вас е дадено да познаете тайната на Божието царство; а на онези, външните, всичко се дава в притчи".
    Такова нещо като благочестивому и православному болгарскому народу просто няма, огледайте се и се убедете.БПЦ го практикува, за да оправдае институционалното си съществуване.

    Коментиран от #53, #74, #76

  • 35 тогава

    2 1 Отговор
    Подгответе учебната програма и учебниците и ги покажете на родителите, за да се успокоят!

    Коментиран от #78

  • 36 Нямаме закон за НПО

    8 2 Отговор
    ""Амалипе" работи с над 250 училища от цялата страна" !!
    Кой допуска НПО да работи в училищата! Та това е убийство за децата,нацията и държава!
    Отворете им сайта да видите с кокво се занимават и кой ги финансира:
    Институт Отворено общество
    Фондация “Америка за България”
    Европейска комисия
    Посолство на САЩ, София
    Посолство на Кралство Нидерландия в България
    Посолство на Република Полша
    Cordaid (Холандия)
    Minority Rights Group
    Justitia et Pax (Холандия)
    Сдружение “Нов път” – Хайредин
    ANTIGONE – Информационен и Документационен Център за Расизъм, Екология, Мир и Ненасилие (Гърция)
    Sastipen – Romania
    Szinesz Gyongyok – Pecs, Hungary
    Romani Criss – Ромски Център за Социална Интервенция и Проучвания (Румъния)
    DARTKE – Асоциация за Социални Проучвания Региона на Великите Южни Равнини (Унгария)
    INSTITUTO DE FORMACIÓN INTEGRAL, S.L.U. – Spain
    ROMI-SERSENI ASOCIACIÓN DE MUJERES GITANAS ESPAÑOLAS – Spain
    EBG Germany
    European Development Agency – Czech Republic
    Intercultural Institute of Timisoara – Romania
    The European Roma Information Office – Belgium
    Romani Association of Women Drom Kotar Mestipen (Drom Kotar) – Spain
    Utilities for Social Protection and Solidarity – Municipal Training Institute of Volos (KEKPA-DIEK) – Greece
    Centre of Research in Theories and Practices that Overcome Inequalities, University of Barcelona (CREA UB)- Spain
    Generalitat de Catalunya, Department of Social Welfare and Family- Spain
    Pavee Point Travellers Cent
  • 37 ЕЛЛИН

    5 5 Отговор

    До коментар #21 от "Защо":

    Да се изучава будизмът поради това , че бил най - миролюбивата религия !? Добре , но нека да Ви представя две крайности : в миналото в Сибир имало малък народ , който приел будизма и живеел заобиколен от други езически народи . И понеже , както пишете този народ бил крайно миролюбив и проявявал истинско смирение , като не отвръщал с насилие на постоянните набези на езичниците . Това смирение било толкова голямо , че довело до пълното изчезване на този народ ! Другата крайност на миролюбивия будизъм е по - известна , а именно етническото прочистване или геноцид на Рохинга в Мианмар ! Също така преди време в Южна Корея имаше сблъсъци направо казано същински бой между полиция и будистки монаси . А иначе Ви вярвам и ще си спестя четенето на историята .
  • 38 Факт

    4 1 Отговор
    Религии много, истината е една, бои ли се човек от Господа, него Той ще настави кой път да избере.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Омръзнахте

    2 5 Отговор
    Ако се бърза с въвеждането на религия се получава онова, когато бързаш да обладаеш любимата😁Не е без значение как ти го вкарват.

    Коментиран от #65

  • 41 Казуар

    5 4 Отговор
    По време на живковизма беше натресено да се изучава марксизъм - ленинизъм хората псуваха и никой не смееше да се обади.
  • 42 ЯВНО НА ПОВЕЧЕТО БЪЛАРИ

    6 4 Отговор
    ИМ ДОПАДА ЛИБЕРАЛНАТА И ИЗВРАТЕНА ДЖЕНДИ КУЛТУРА.ЕЙ ТАКА ЩЕ СЕ ЗАТРИЕМ КАТО НАЦИЯ АКТО ОТРИЧАМ БОГА И КОРЕНА СИ.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Василеску

    2 3 Отговор
    Ако се подходи и преподава умно, от богослови и специалисти по религия с необходимото образование, култура и християнска любов, както и от избрани от мюфтийството аврамически ислямисти (и двете религии за незнаещите са аврамически) няма да има противопоставяне. Не трябва да се допускат либерални преподаватели. Те могат да си водят етиката и т. н. (ако изобщо са наясна с добродетелите де).

    Коментиран от #51

  • 45 Василеску

    2 1 Отговор
    До № 1 Никой не ти пречи да заминеш за Америка, докато бай Тръмп не ги е забранил. Един Йовчо по-малко.
  • 46 Василеску

    3 0 Отговор
    Доо № 5 Етика и естетика. Лошо ли ще е.
  • 47 Факти

    4 2 Отговор
    агресия 2011
    1. Германия - 2750 джамии; население 82 314 900 души
    2. Франция - 1600 джамии; население 65 821 885 души
    3. България - 1280 джамии; население 7 351 234 души
    4. Великобритания - 1000 джамии; население
    62 041 708 души
    5. Испания - 813 джамии; население 46 661 954 души
    6. Холандия - 400 джамии; население 16 570 613 души
    7. Австрия - 400 джамии; население 8 356 707 души
    8. Белгия - 328 джамии; население 10 708 433 души
    9. Италия - 258 джамии; население 60 442 587 души
    10. Гърция - 258 ; население 11 305 118 души
    11. Швеция - 156 джамии; население 9 127 058 души
    12. Швейцария - 122 джамии; население 7 782 900 души
    13. Румъния - 77 джамии; население 22 276 056 души
    14. Финландия - 17 джамии; население 5 250 275 души
    15. Ирландия - 9 джамии; население 4 339 848 души
    16. Полша - 6 джамии; население 38 186 860 души
    17. Словакия - 4 джамии; население 5 455 407 души
    18. Литва - 4 джамии; население 3 575 439 души
    19. Латвия - 3 джамии; население 2 286 700 души
    20. Чехия - 2 джамии; население 10 306 709 души
    21. Кипър - 2 джамии; население 788 457 души
    22. Люксембург - 2 джамии; население 502 500 души
    23. Малта - 1 джамия; население 405 577 души
    Данните са на "Дойче веле" от 2009 г.

    Коментиран от #59

  • 48 Никой

    1 0 Отговор
    Добре - обаче - поправка на нещо елементарно ниво - примерно - контакт - да речем, айде - да не е - лепене на плочки, но все пак. Да не е електроника - но все пак. Религията е нещо индивидуално - разбираем е напънът на свещениците - да имат стадо, ама това стадо нали трябва да разбира и от електричество - примерно - но както и да е - то работата е тръгнала.

    Всъщност не е ли вече смешно цялото нещо с религията - при положение, че наистина съществува Бог и задгробен живот - да има обаче и специална организация - отделно да ни обучават - странна работа.

    Все тая - както и да е.
  • 49 Въпрос за еврото тогаз

    6 2 Отговор
    Ако се бърза с въвеждането на еврото, няма ли да има сътресения. За един окраден народ питам
  • 50 Ела

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мормон":

    Да те изповядам
  • 51 наблюдател

    5 0 Отговор

    До коментар #44 от "Василеску":

    "Богослови и специалисти по религия с необходимото образование, култура и християнска любов, както и от избрани от мюфтийството аврамически ислямисти" нямат работа в гражданско-образователните училища. Те щат не щат ще насаждат религия поради възгледите си. Ако се въведе предмет "Религия и добродетели" (сякаш добродетелите са само в религията), то той трябва да бъде изключително с гражданска насоченост и да запознава учениците с възгледите на религиите, а не на определена религия - последното би било огромна грешка. А ако говорим за добродетели, то училището има съвсем малка роля в това - започнете с родителите, започнете с обществото - да, ама това е трудният път ...
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 АНОНИМЕН

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Мдаа":

    Задължителните часове по религия са най-бързия и евтин начин за обществото да се противодейства на антиобществените прояви сред подрастващите...
    Страничен ефект: Но много „дървени философи“(като тебе), психолози, "граждански организации" и НПОта занимаващи се с "проблемни деца" ще останат без препитание...и ето ти ги на "протест"
  • 54 Истината е проста

    4 4 Отговор
    Вярата и религията, която я храни са твърде лични неща.Ако искаш детето ти да играе балет, не караш целия му клас да го прави, нали, същото е и с религията.

    Коментиран от #79

  • 55 Някой

    3 1 Отговор
    Религиите са примитивни отживелици. Как Земята е плоска. Как един на жертвоприношение щял да заколя сина си. Не пожелавай жената на ближния си. А за жените или те са втора ръка хора от тогава? Какво като в Афганистан ще налагат бурки ли? И дори чисто технически как ще стане, ако има 1 желаещ за религия? Ще ги местят ли или какво?
    Религиите трябва да изчезнат. Не че хората нямат вярвания в глупости, но този примитивизъм трябва да изчезне. После могат да вярват в други глупости като Големи взрив, но това е друга тема.

    Коментиран от #63

  • 56 мнение

    2 2 Отговор
    Не трябва да има религия в училището, защото няма да дойдат попове или будисти, а ще дойдат салафисти, които които са "запознати" с училищата и това няма нищо общо с религията вече. Прочетете или гледайте в ютюб срещата на другаря Живков(Свинаров) с Демирел от 1988ма и ще разберете колко опасни са ромските мохамедани, които не са турци, не са и българи, и вижте кой ги ухажва в момента.

    Коментиран от #61

  • 57 Някой

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Мормон":

    Има дори гугълска църква с доказателства тип: Гугъл отговаря на молитвите ви. Гугъл е навсякъде едновременно. Гугъл е потенциално безсмъртен. И така нататък.
  • 58 Мъдрост ви трябва

    4 0 Отговор
    Противодействието срещу лгбт покварата не става с насаждане на религиозни ценности в светските училища.Ценностите работят, когато са осъзнати и доброволни, в случая ако са факултативни,както пистовия мотор не е пригоден за мотокрос.
  • 59 Т.е.

    7 2 Отговор

    До коментар #47 от "Факти":

    Православна България е ПЪРВА по брой джамии на глава от населението!!
    С което се нареждаме до арабските страни.
    Християнска страна, която е осакатена и преживяля най-тежко турското робство и геноцид, вместо да няма нито една джамия, имаме най-много.
    Неразбираемо и унизително тъпо.
  • 60 Стой та гедай

    4 1 Отговор
    2 Тимотей 2:20 В един голям дом съдовете не са само златни и сребърни, но и дървени и пръстени; и едни са за почтена употреба, а други - за непочтена.
    БПЦ ИСКА ДА НАРУШИ ТОЗИ БОЖЕСТВЕН ЗАМИСЪЛ и неминуемо ще се провали.
  • 61 Нагледното

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "мнение":

    Потвърждение на коментар 34.
  • 62 богомил

    2 0 Отговор
    У нас се бърза с въвеждането или промените във всичко,затова сме и на този хал.
  • 63 Мдаа

    3 5 Отговор

    До коментар #55 от "Някой":

    Това за плоската земя си е фейск на лаици като тебе, ето истината.
    Исая 40:22 --Онзи, Който седи  НАД КРЪГА НА ЗЕМЯТА,
    пред Когото жителите й са като скакалци,
    Йов 26:7- Той простира севера над празнотата, ОКАЧА ЗЕМЯТА НА НИЩО.(откъде е знаел Иов че земята виси в космическото простланство)
    Битие 1:16- Бог създаде двете големи светила: по-голямото светило, за да владее деня, а по-малкото светило, за да владее нощта(де факто лунния диск често изглежда по-голям от слънчевия).
  • 64 Само да добавя

    6 4 Отговор
    Това, което се канят да проповядват по религия в училищата, ние го спазвахме в пионерската организация. И взаимопомощ, и честност и почтеност, и труд, където е нужно. Свободното си време прекарвахме в кръжоци по интереси в пионерския дом. За сведение на четящите тук от нашия випуск нямаме човек, който е попадал в затвора по каквито и да е противообществени прояви. Добри деца излязохме.
  • 65 Очевидно

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "Омръзнахте":

    На теб през ушите!
  • 66 Трябва да има религия

    5 5 Отговор
    Но и да е гарантирано че няма да има руска пропаганда и комунистическа такава покрай религията
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 хмм

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Тома":

    Искаш да кажеш от доктора на Борисов, който вдигнал ръце от безсилие и казал "Ту-туу"!
    Учебниците трябва да се пишат от колектив, който трябва да включва и педагози, и философи, и богослови. Важното е мненията да не са поляризирани, иначе работата няма да върви.
  • 69 Факт

    5 2 Отговор
    Ще ни направят зорлем агностици!
  • 70 Перо

    4 2 Отговор
    Джендърията скача, защото църквата отрича третополовите! Същото е и при мюсюлманите и джендърията не може да се прикрие и манипулира, чрез задкулисие! Какво общо има възродителния процес, който е политически акт и акт на национална сигурност, а не религиозен!
  • 71 Търновец

    1 3 Отговор
    Някои крипто учени наричат "Книга на Джошуа" Библейска книга - дошлите преди около 3500 години от Южна Месопотамия Израелтяни накратко Йерихон "...град от мед и масло .." и 6 дена обикаляли около крепостните стени и духали в тръби срещу стените и на седмия ден стените паднали и Израелтяните превзели града. На тубата има съвсем различен разказ - Израелтяните събрали парите си в един човек и той подкупил професионални дами и те късно през нощта отворили крепостните врати и Израелтяните нахлули по домовете на спящите Кханаани. Така почнал Израел
  • 72 Религията в църквите!

    5 2 Отговор
    Щото сме светска държава, а това новаторство но тоя министър ще се върне като бумеранг, да не говорим, че нещо почнахме до си отвращавамехот църквата , то и модата е до време
  • 73 Порно

    4 2 Отговор
    И що трябва сиганска фондация да определя нашето образование
  • 74 Дядо Йоцо

    1 6 Отговор

    До коментар #34 от "Мдаа":

    Как не ви е срам да лъжете! Първо - всички соц.агенции сочат, че голямото мнозинство от българите желаят вероучение за децата си, Второ - противниците на БПЦ и Патриарха са същите привърженици на джендър извращенията, които искаха и опитаха да наложат содомията в училище и сега умират от страх, че дните им са преброени и Трето - НИКОГА не е ставало дума за задължително обучение по религия а за задължително даване на възможност за избор на вероучение, защото сега ако родител желае детето му да се запознае с вярата на Левски и св.св. Кирил и Методи, той просто няма тази възможност. С какво право се опитвате да пречите на тези, които желаят да изучават бащината си, българската православна вяра? Сещам се за един който се страхува от Христос. Много се страхува.

    Коментиран от #82

  • 75 Гост666

    4 2 Отговор
    Религията е вредна .
  • 76 Дядо Йоцо

    0 3 Отговор

    До коментар #34 от "Мдаа":

    И още нещо, в един пост - лъжи и измама и до тях неадекватно цитиране на Библията - вие съвест имате ли? Ето ви един цитат от Библията точно по темата, лични думи на Христос - "Идете и научете всички народи." Евангелие от Матей глава 28, стих 19, (Българска) Православна Библия

    Коментиран от #83

  • 77 Гост666

    1 6 Отговор

    До коментар #10 от "Програмист":

    Религията е вредна и досадна безполезен предмет който иска да учи има църкви или в къщи.
  • 78 Дядо Йоцо

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "тогава":

    Прав си, но неспокойни родители няма защото вероучение то НЕ Е задължително а по избор. А истеричните крясъци идват от подземния свят. Светлината, смелостта и добрината пречат, нали разбираш? Как ще извращаваш и поробваш ако народа те отхвърля? Как ще мачкаш този който знае, че е образ и подобие на Създателя си и има свободна воля? Как ще накараш/измамиш някой да върши гадости когато той знае какво е добро и какво зло? Не си даваме децата на вашите извращения!
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Въпросче до атеистите

    2 2 Отговор
    Какво лошо има всички деца да научат десетте Божи Заповеди и да се стремят да ги прилагат

    Коментиран от #85, #86

  • 81 Ауууу

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Тънки сметки-дебело въже!":

    Комунист долен неверник какво лошо има в религията.Много хора не са чели библията теврата или корана в тези книги учат на ред дисциплина и смирение.
  • 82 Не лъжи - това е началото на всяко добро

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "Дядо Йоцо":

    Защо лъжеш, след като си християнин?
    Искат часа да бъде в задължителната подготовка.
    Не лъжи, не кради, не убивай - това го има и в етиката, и в правото, само че никой не си прави труда да се съобразява с тези простички истини. Правото на силата няма да се смири от плашенето с Господ. Представям си каква веселба ще настане в часовете и как прясноназначените богослови ще се изнесат с 200 от училище.
    Мислете за последиците! Религията в училище ще бъде тотал щета - и за религията и църквата, и за децата, родителите и обществото.
  • 83 Мдаа

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Дядо Йоцо":

    Идете и научете всички на Благата вест за наближилото Божие Царство и на Божието Слово, което аз коректно цитирам, за разлика от вас, а не на устни предания, превърнати в легенди, омешани с езичество, като легендата за св.Георги и триглавия змей или за безсмъртието на душата, в разрез с Писанието.Седя на вратата и хлопам казва Христос, Той не влиза с взлом.
    Ножа ви има две остриета.Когато започне изучаването на православие, което претендира за единствено правилното християнство(анатемосвайки католицизма и протестантизма), ще започне и на ислям, а той отрича Троицата в своя коран(вас това обаче не ви смущава ни най-
    малко) и учи да обичаш само единоверците, за неверниците има друг аршин.Та повече ще невредите, отколкото да помогнете мисля аз.Вярата и добродетелите се учат в семейството или извън светските училища, като така не се дава повод да бъде атакувано християството и другите религии.Поживьом-увидим.
  • 84 Ван дер Любе

    0 0 Отговор
    Когато неподготвени учители, залитащи по собствените си разбирания какво е добродетел, религия, вяра и т.н. бая родители ще изпищят. Така че колкото и да е добро намерението, изпълнението както обиковено в българското училище ще е на много ниско ниво. Ако се учи нещо, е по-добре исроя на религиите и нищо друго. А нови пионерчета е по-добре да няма.
  • 85 "Да свалим всички карти" тогава

    0 1 Отговор

    До коментар #80 от "Въпросче до атеистите":

    Препоръчвам също и изучаването на апокрифите, които не са в канона - нали сме във 21 век, инквизиция вече няма. Естествено адаптирани според възрастта.

    Коментиран от #90

  • 86 Патриарх и мюфтия са заедно в идеята

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Въпросче до атеистите":

    А в корана няма такава заповед-Не убивай!Напротив-Убивайте ги там, където ги сварите...Да заблуждаваш е по-тежко, отколкото да убиваш” /Коран, 2:191/. Нещата са по-сложни, отколкото ви изглеждат.
  • 87 Проверете че

    0 1 Отговор
    Според някои оценки в света съществуват около 4 200 религии.
  • 88 Проверете че

    0 0 Отговор
    Според някои оценки в света съществуват около 4 200 религии.
  • 89 Нека децата да изучават

    0 1 Отговор
    Периода на инквизицията
    Периода на индулгенциите
    Периода на 30-годишната война 100-годишната война 7-годишната война все религия религиозни войни
    Религиозните войни са и 14-те кръстоносни походи
    Нека да им бъде казано колко нещастни хора събери и с големи наклада и какви жестоки преследвания и имало срещу така наречените вещици
    Според мен е вещици сс
    сегашните които искат
    Да замъгляват съзнанието на децата и да ги лъжат че религията е нещо добро
  • 90 Чел ли си апокриф

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от ""Да свалим всички карти" тогава":

    Апокрифните книги са от втори век и са блудкави откъм съдържание с никакво послание, отричащи Божествеността или разпятиетоо на Христос, в разрез със записаното в стария завет-пророк Исая 9:6, гл.53, Даниил гл.9
    "Но имало е лъжливи пророци между хората, както и между вас ще има лъжливи учители, които ще въведат тайно гибелни ереси, като се отричат даже от Господаря, Който ги е купил, та ще навлекат на себе си бърза погибел"./2 Петр.2/

    Коментиран от #92, #96

  • 91 Попитах една възрастна жена

    1 1 Отговор
    В Рая има ли турци
    Тя ми отговори
    Те си имат ъ ъъъ не знам

    Коментиран от #105

  • 92 Ако попитам

    0 2 Отговор

    До коментар #90 от "Чел ли си апокриф":

    Който и да е от коментиращите тук с какво им е наречен Бог в Библията не в евангелието в Библията едва ли някой ще може да ми отговори

    Коментиран от #94, #104

  • 93 С мярка всичко

    0 0 Отговор
    Предмет добродетели и религии е нож с две остриета, има потенциал на поляризация. История на религиите, хуманизъм/антропология звучи по-"дипломатично".
  • 94 РЕАЛИСТ

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Ако попитам":

    Йехова е името на Бог. Доволен ли си. Може и да е Яхве, но така се е приело.

    Коментиран от #99

  • 95 Любопитен факт

    0 0 Отговор
    Десетата божа заповед
    Не пожелавай жената на ближния си нито роба му
    Коментар
    А мъжът на ближния си може ли да бъде пожелан
    Явно робството е било нещо нормално и е И защо да не е щом божията заповед е чуждите роби да не ги пожелаваш
    За телевизорите и другото имущество на ближните Не е казано че не може да се пожелават
  • 96 РЕАЛИСТ

    1 1 Отговор

    До коментар #90 от "Чел ли си апокриф":

    Най-прясното евангелие е писано 150 години след Христос. Най-късно то 600 години. Това означава, че са измислици, без живи свидетели. Цялото християнство е една измислица. Исус е евреин, но евреите не са го приели за пророка божи, който са очаквали .

    Коментиран от #112

  • 97 Браво знаеш част от имената

    1 0 Отговор
    Ще добавя още едно
    Саваот
    Дори и свещеният гълъб може да се добави често се използва
    Да не забравяме че го нарича библията и елохим
    Това пък е преведено от древните шумерски богове и е нещо в множествено число защо ли
  • 98 Бай Хасан

    2 0 Отговор
    Религиите са бизнес търсят балъци и простаци да им пълният гушите с пари всичко е просто тралала
  • 99 Браво знаеш част от имената

    1 1 Отговор

    До коментар #94 от "РЕАЛИСТ":

    Ще добавя още едно
    Саваот
    Дори и свещеният гълъб може да се добави често се използва
    Да не забравяме че го нарича библията и елохим
    Това пък е преведено от древните шумерски богове и е нещо в множествено число защо ли

    Коментиран от #102

  • 100 РЕАЛИСТ

    2 1 Отговор
    Преди 30 години, кога се зачетох много сериозно в библейските дела, извадих в таблици описания за едни и същи събития около Христос от различните евангелия. Съвпадения нямаше. По законите на правото, когато свидетелските показания се различават, коренно , показанията не се приемат за действителни. Фалшиви евангелия, значи.

    Коментиран от #101

  • 101 Така е

    1 2 Отговор

    До коментар #100 от "РЕАЛИСТ":

    Който може да мисли и е чел свещените книги а те са две що са касае до юдейството и християнството библията и евангелието
    Нека не ги бъркаме обаче евангелието всъщност третира премеждията на Исус Христос и е основа на християнството
    Християните признават и Библията обаче тя всъщност представлява историята на еврейския народ пречупено през фантазиите на тези които са я писали
    Нека се прави разлика между двете книги напоследък около 40 години вече и евангелието започнаха да го наричат библия може би за да придобие по-голяма тежест
    Обаче евангелията са много признати са само три но и при тях почти няма единство в описването на събитията тд не навлизам по-дълбоко в теб
  • 102 РЕАЛИСТ

    1 2 Отговор

    До коментар #99 от "Браво знаеш част от имената":

    Цялата Библия е съставена от крадени истории от други по-стари религии. Има изследвания на двама английски учени от края на 18-ти век. Намерили са от коя религия, какво е крадено. И Адам и Ева, и ябълката и рая , и потопа на Ной, и десетте божи заповеди. Евреите са били обаче хитри , да напишат това в Библията и да въртят света около пръста си и до ден днешен.

    Коментиран от #111

  • 103 Дик диверсанта

    0 0 Отговор
    Рос дебилите се страхуват от въвеждането на изучаването на религия, защото ще разкрие степента на дебилизъм при децата им.
    Част от децата на рос дебилите ставят също дебили и са най-голямата заплаха за бъдещето на България.
  • 104 Не е голяма тайна

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Ако попитам":

    Ако става въпрос за името, библейският ЙХВХ е не само бог на юдеите, също и е семитски бог на вятъра (в т.ч. и на климата, въздуха).Че се изговаря грешно: Яхве, Йехова и т. н. е друга тема.

    Коментиран от #108

  • 105 Да те попитам аз!

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Попитах една възрастна жена":

    В Турция има ли християни?

    Коментиран от #107, #113

  • 106 Факт

    0 0 Отговор
    Дърпат Дявола за опашката!
  • 107 Попитах една възрастна жена

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "Да те попитам аз!":

    В Турция сигурно има християни но мюсюлманите са мнозинство
    И сега задавам въпроса и на вас господине в рая има ли мюсюлмани

    Коментиран от #109, #117

  • 108 Не се изговаря погрешно

    0 0 Отговор

    До коментар #104 от "Не е голяма тайна":

    Имената са съвсем различни и са написани не е въпрос на избор
  • 109 Попитах една възрастна жена

    1 0 Отговор

    До коментар #107 от "Попитах една възрастна жена":

    Всъщност жената за малко щеше да ми каже че турците си имат отделен Рай за тях
    Обаче се усети и предпочете да ми каже че не знае
  • 110 РЕАЛИСТ

    1 1 Отговор
    Копирам думи от песента на Джон Ленън , знаете коя
    Imagine theres no countries
    It isnt hard to do
    Nothing to kill or die for
    And no religion, too
    Imagine all the people
    Livin life in peace
    Сега разбрахте ли , що го утрепаха този човек.
  • 111 Става много интересно

    2 0 Отговор

    До коментар #102 от "РЕАЛИСТ":

    Да добавя само, хомо сапиенс е започнал с матриархат, ще рече Богиня/ни, а не Бог/Богове/мъжки пол, е била доминираща тогава.
  • 112 Исус може да е евреин

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "РЕАЛИСТ":

    Но доколкото и ако е съществувал е дал тласък на християнството
    Нека не забравяме че родителите му хайде само майка му да вземем тя е юдейка
    Нали знаете притчата за нея как като малка е била въведена в храма
    Тогава храмовете са били само си снагоги и не е имало църкви
  • 113 Отец Петка

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "Да те попитам аз!":

    Естествено е в Турция да има християни и други......

    Коментиран от #118

  • 114 В СВИНСКАТА КОЧИНА ЩЕ СТАНЕ МНОГО ЗЛЕ!

    0 1 Отговор
    ПРЕДАТЕЛЯ ЖЕЛЯЗКОВ БЪРЗА ДА ВЪВЕДЕ КАТОЛИЦИЗЪМ У НАС! ЗАТОВА СЕ КЛАНЯ НА ПАПАТА.

    Коментиран от #115

  • 115 Дик диверсанта

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "В СВИНСКАТА КОЧИНА ЩЕ СТАНЕ МНОГО ЗЛЕ!":

    Без дебилизъм не може.
  • 116 Ум Христов

    2 0 Отговор
    Йоан 14:26-" А Утешителят, Светият Дух, когото Отец ще изпрати в Мое име, той ще ви научи на всичко, и ще ви напомни всичко, което съм ви казал".
    2 Петрово 1:20-21 И това да знаете преди всичко, че никое пророчество в писанието не е частно на пророка обяснение на Божията воля,защото никога не е идвало пророчество от човешка воля, но светите човеци са говорили от Бога, движими от Светия Дух".
    1 Коринтяни гл.2 - "ние избраните поучаваме мъдрост между съвършените, ала не мъдрост от тоя свят, нито от властниците на тоя свят, които преминават;
    но поучаваме Божията тайнствена премъдрост, която е била скрита, която е била предопределена от Бога преди вековете да ни докарва слава.
    Никой от властниците на тоя свят не я е познал,  защото, ако я бяха познали, не биха разпнали Господа на славата.
    А според както е писано: - "Каквото око не е видяло, и ухо не е чуло, И на човешко сърце не е дохождало, Всичко това е приготвил Бог за тия, които Го любят".

    Коментиран от #121

  • 117 Не съм господин!

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "Попитах една възрастна жена":

    Раят е само един, както и Бог е един. Дори в някоя държава християните да са малцинство, това означава, че християнството не е непозната религия там. Всеки сам избира дали да бъдехристиянин и иска ли да бъде спасен! Това е моят отговор!

    Коментиран от #119

  • 118 Пак ще попитам

    1 1 Отговор

    До коментар #113 от "Отец Петка":

    В Рая има ли мюсюлмани

    Коментиран от #122

  • 119 Никой не отговори

    0 0 Отговор

    До коментар #117 от "Не съм господин!":

    На въпроса в рая има ли мюсюлмани

    Коментиран от #120

  • 120 Не, няма!

    0 0 Отговор

    До коментар #119 от "Никой не отговори":

    Раят е само за вярващите в Спасителя!
  • 121 От тази

    0 0 Отговор

    До коментар #116 от "Ум Христов":

    Словесна боза може ли нещо да се разбере ето я

    Коринтяни гл.2 - "ние избраните поучаваме мъдрост между съвършените, ала не мъдрост от тоя свят, нито от властниците на тоя свят, които преминават;
    но поучаваме Божията тайнствена премъдрост, която е била скрита, която е била предопределена от Бога преди вековете да ни докарва слава.
  • 122 Йоан 14:6

    1 0 Отговор

    До коментар #118 от "Пак ще попитам":

    "Исус му каза: Аз съм пътят, и истината, и животът; никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене."
  • 123 По добре

    0 0 Отговор
    Добродетели и религия отколкото някакъв с нежно гласче да преподава на децата ни сексуална култура. Да се изучава история на религиите. Как са възникнали в какво вярват какви са им благодетелите какво отричат кои ги изповядват. За да не се насаждат разни емисари да заблуждават и примамват хората. Има много уязвими хора които лесно се поддават. По принцип всеки човек в даден момент е уязвим и може да се оплете в мрежите им. Те това целят да не се въвежда час по религия за да може да се разпростре тяхната догма и да се отхвърлят всички наши обичай и нрави.
  • 124 А не

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мормон":

    Искаш ли да вярваш в Бакхаус и да почиташ Весталките.
  • 125 Без доктрини и без полемика

    0 0 Отговор
    По аналогия на KAICIID, новият предмет приемливо може да бъде назван : етика и интеррелигиозен диалог
  • 126 докато си промените мисленето

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Атеист":

    Учите етика!
  • 127 Ум Христов

    2 0 Отговор
    Йоан 17:9 "Аз не се моля за света, а за тези, които си Ми дал, защото са Твои".
    Йоан 15:19-" Светът обича своето, а понеже не сте от света, но Аз ви избрах от света, затова светът ви мрази".
    Яков 4:4-Приятелството със света е влажда против Бога, така, че който иска да е част от света, да знае, че става враг на Бога."
    Лука 16:15 ...онова, което се цени високо между човеците, е мерзост пред Бога".
    Римляни 12:2-" И не се съобразявайте с този свят, а се преобразявайте чрез обновяването на ума си, за да познаете от опит какво е Божията воля - това, което е добро, благоугодно на Него и съвършено".

    Коментиран от #128

  • 128 И на финал

    1 0 Отговор

    До коментар #127 от "Ум Христов":

    1 Коринтяни 1:18-"Словото за кръста е безумие за тези, които погиват, но за нас, които биваме спасени, то е Божия сила".
OSZAR »